Efter att ha läst boken/böckerna

De flesta som jag pratat med säger att de efter att ha läst boken/böckerna, blivit helt beroende och kan inte tänka på annat. Så kände även jag i början, hela tiden tänkte jag på boken!! så fort man såg något som typ ex en Volvo tänkte man på Edward, man fick helt enkelt inte ur det ur huvudet. Det värsta var väl också att man var helt ensam, kunde inte prata med någon i och med att det inte är så många som läst den än. Så jag undrar nu, till alla er därute;

Hur var er första tid efter att ha läst boken?
Tänkte ni mycket på det, eller var det som vilken bok som helst, när man la undan den fokuserade man på annat.
Hade ni någon att prata med om den, eller var ni som jag, rätt ensam om att ha läst den? Berätta :)

image2

Kommentarer
Postat av: Lalitha

Hej, jag höll preci på och googla om Twilight och som du nämnt innan så hade jag aldrig hittat något med svenska fans(inte för att jag direkt letat:)) men så kom jag hit, trodde ärligt jag var den enda här i Sverige som är helt beroende av dem här böckerna har dock bara läst första (biblioteket är ju stängt men det första jag ska göra imorrn är att låna dem andra!) lånade boken för ett par dagar sen och läst ut den på några timmar och kan inte vänta till jag läst dem andra böckerna! , förlåt för att det blev så långt :)

2008-03-25 @ 00:52:03
Postat av: TWILIGHTFAN

--------------------------------------------
Lalitha:

Va roligt att du hittade hit :)
hör av dig sen när du läst de andra böckerna och säg vad du tyckte!

2008-03-25 @ 12:45:43
URL: http://twilightfan.blogg.se
Postat av: Azra

Tiden efter jag hade läst böckerna var jag som galen...Jag drömde Twilight, andades ja jag var som besatt..Ser verkligen fram emot den sist boken samt filmen...Är du Team Jacob eller Edward?? Sj är jag Edward all the way...HIHIH

2008-03-25 @ 14:12:38
URL: http://october3rd.blogg.se
Postat av: TWILIGHTFAN

-----------------------------------
Haha, jag vet faktist inte riktigt, många har frågat mig det. I början var jag helt klart på Edwards sida, men sen efter att ja läst Eclipse började jag gilla Jacob rätt mycket också!

så just nu kan jag fatkist inte välja, båda två erbjuder två helt olika liv. Men innerst inne är det nog Edward ;)

2008-03-25 @ 14:35:25
URL: http://twilightfan.blogg.se
Postat av: jen

Mitt Twilight rus har nog inte försvunnit sedan jag läste Twilight för första gången ;D Jag har några polare som har läst men dom är förvånansvärt inte lika beroende som jag:P
Team Schwitzerland!!!

2008-03-25 @ 15:45:41
Postat av: A.

Gud jag älskar boken om jag kunde drömma,
vet någon vart man kan få tag på När jag hör din röst. fast helst inte i pocket,
Jag måste medge att boken är helt otroligt bra, jag verkligen älskar den ! (:

2008-04-01 @ 15:49:52
Postat av: TWILIGHTFAN

A. :
I och med att jag har själv böckerna på engelska, så vet jag inte riktigt. Men jag köpte mina på cdon.com, så prova och kolla där och se vad du hittar. Eller be en bok-affär nära dig special beställa de åt dig!

2008-04-01 @ 19:50:36
URL: http://twilightfan.blogg.se
Postat av: A.

oh tack så mycket, då måste jag bara hitta en bra bokaffär haaha (:

2008-04-01 @ 21:15:02
Postat av: Pia

Man kan köpa böckerna på www.adlibris.com :)
Ha det bra!

2008-04-04 @ 22:13:22
Postat av: ema

Jag lånade Om jag kunde drömma och När jag hör din röst på biblioteket och jag sträckläste böckerna. Jag hade läst ut båda böckerna på 13 timmar, och då hade jag bara pausat för att äta. Efter att jag läst böckerna var jag tvungen att läsa om dom, båda två, och jag kunde sitta och läsa några kapitel om och om igen, jag kunde verkligen inte släppa dom. Jag har aldrig varit med om att vara så besatt av ett par böcker, det är första gången och jag läser väldigt mycket annars också. Har aldrig läst bättre böcker.

2008-04-09 @ 21:13:22
Postat av: Elise Bonarparte

Jag har alltid varit fascinerad av vampyrer och den vampyrska mytologin. Jag har funderat på att djupforska på vampyrer. Jag känner inom mig att jag är menad för vampyrer.
Efter jag läste första boken (som jag läste ut för en månad sen) fick jag rysningar så fort jag såg vissa färger och hörde vissa namn och är fortfarande rädd för vissa saker. Jag har skaffat mig ett Vampyrnamn och en syster. Elise ´& Agnes Bonarparte.

2008-04-25 @ 21:55:43
URL: http://vampireelise.blogg.se
Postat av: Lina

Precis så var det! ingen kunde fatta varför man var så fäst vid den varför man läste den om och om igen tills jag övertalade en kompis... hon läste den ( inte för att jag kunde prata med nån endå för hon föll i nån sorts pojkdeprition) och tyckte den va sååå bra! tror inte någon tjej kan stå oberörd inför den här bok serien! perfektion helt enkelt.

2008-04-26 @ 16:47:45
Postat av: Ida

Hejsan! Jag blev rekommenderad att läsa den här boken av en kompis och jag säger bara wow! Efter att jag läst ut den boken så har jag inte kunnat tänka på annat. Som tur var så hade jag min kompis Hanna att diskutera den med eftersom hon älskar den lika mycket som jag gör. Så fort jag fick veta att det var en serie så kutade jag till första bästa bokhandel och köpte först den andra delen och sedan den tredje som jag nyligen läst ut. Nu går jag bara och väntar på att den fjärde ska bli klar. Så jag säger bara: Stephenie, skynda dig! Jag väntar. Ha det bra alla glada twilightfans!

2008-04-28 @ 10:17:04
Postat av: sagal

Hej!,Jag kan inte tänkte på något annat än dom böckerna!, dom är mitt liv just nu!, jag läser den på englelska (mycket bättre, enligt min åsikt), Edward är den enda personen i en bok som jag kan inte föreställa mig,jag försöker och försöker men jag kan ändå inte föreställa mig hur han ser ut!, jag till och med drömmer om den boken fast jag är bella haha, jag har tyvärr ingen att prata med för när jag säger att den handlar om en vampyr som blir kär i en tjej,som han älskar med samtidight vill döda, så blir dom helt ointresserade och när dom ser storleken så boken, vill dom inte ens titta på baksidan men jag vill ändå att nägon ska prata med mig, jag har er men det räcker inte men men...

2008-06-01 @ 20:21:16
Postat av: Sara.

Hej!



Jag läste boken strax efter att den släppts i Sverige, så ja det kändes väll lite ensamt. Jag fick tipset av min KILLkompis Simon. Han berättade lite om den så jag ville gärna läsa den, jag blev inlagd på sjukhus och där hittade jag den i en hylla. Jag blev jätte glad. Så sjuksköterskorna gav boken till mig. (TACK!!!) Jag började att tänka, visst. Ser väll okej ut. Sedan började jag läsa och kunde inte släppa det, och jag bor i en liten stad men dom flesta (på något underligt sätt..) har dyra bilar här och många är volvos. JAg blev skiträdd, men glad ändå. Det kändes som om Twilight/Om jag kunde drömma förföljde mig. Sedan kom alla drömmarna om Edward och allt. Haha, jag minns dom så väl. Sedan kom den adnra boken ut, efterlängtad som den var. Jag gick in på bokhandlen och köpte den, läste ut den väldigt snabbt. Men det räckte inte så jag tänkte, den kanske är ännu bättre på engelska och ser man på det var den. Så jag köpte dom engelska versionerna också, och då fick ajg reda på att eclipse hade kommit ut, så tre böcker skulle jag läsa ut nu. Detta gick i hög takt och jag hade extremt trevligt. Även sorgliga stunder då. Om man tänker efter så är tvåan extremt sorlig, ia första gången man läser den. Sedan började jag tvinga min kompisar att läsa dom, så alla som jag känner (inklusive min familj.) har läst den. :) JAg kände ett extremt sug efter Breaking Dawn, men den läste man ut på 6-7 timmar :D Fin bok, väldigt annorlunda.

2008-08-20 @ 18:44:37
Postat av: may

jag blev helt besatt efter första boke, och väntade troget på dom två andra =) kommer det en fjärde, förutom den om edwards synvinkel? jag hoppas det :D

2008-09-30 @ 16:24:14
Postat av: Mia

Det är seriöst den mest beroendeframkallade bok jag någonsin läst! Är precis i slutet av trean nu, ettan och tvåan lästa jag ut på 3-4 dagar vardera. Alla mina vänner känner detsamma, man lääängtar tills man får läsa igen ^^

2008-12-08 @ 22:10:02
URL: http://miaz.blogg.se/
Postat av: Mandi

Herregud, dessa böcker alltså. Jag är helt BESATT! Kan inte tänka på något annat. Fick första delen i julklapp (i år), började läsa 21.00 på juldagen och stäckläste till kl. 02.00 på natten. Då var den utläst och jag somnade. Nästa morgon var det första jag tänkte "twilight!!" och jag läste om boken den dagen på några timmar. Sen dess har jag läst några slumpvis valda kapitel varenda dag, bär t.o.m. med mig boken överallt, känns väldigt patetiskt. Har beställt 1:an, 2:an och 3:an på BÅDE svenska och engelska (med undantag för ettan förstås, beställde bara den på eng.) hehe, blev ganska dyrt. Sitter alltså nu här och väntar på att dom ska komma, håller på att bli galen. Har dessutom gått på filmen 3 ggr. (även fast det är 15 års gräns och jag bara är 13... (X )



Kan bara säga att ettan är HELT OTROLIG!<3 Alla tjejer som ser filmen/läser boken måste ju bli helt galet kära, det blev iallafall jag!

2008-12-28 @ 22:50:50
Postat av: Lisa 17 år Linköping

böckerna betyder otroligt mkt, sitter här så jävla glad för att jag bara har läst ut ettan och tvåan än så länge, ska börja på trean direkt efter jag har skrivit detta. oerhört beroendeframkallande, jag älskar böcker och är en riktig bokfantast, men detta slår fasiken mig allt. läste ut tvåan på bara några timmar, jag vägrade till o med att äta innan jag var klar med den. jag är verkligen besatt och galen i familjen cullen med flera, o speciellt edward då. filmen har setts både på bio o ett flertal gånger här hemma på datorn!

hare bra gott folk.

2009-01-04 @ 01:24:56
Postat av: Jossan

När jag hade läst böckerna blev jag nästan avundsjuk,boken kändes så värklig. :) I andra boken när Edward Lämnade Bella satt jag å grät , jag tyckte de va så sorgligt, Så va de varige gång jag läste om hur svår saknad Bella hade för Edward, De va liksom som man förstod hur hon kände . På kvällen innan jag somnar ligger jag nästan alltid å tänker på vad som hade hänr om man stött på detär själv ute i värkliga livet. :) Först ville jag inte ens läsa boken eftersom den va så tjock, Jag hatar att läsa böcker :O Men tillslut tvingade min kompis mig att i alla falla försöka , å jag fastnade för den direkt, jag bara läste å läste å alla omkring mig ba "ojj vad har hänt med henne". Jag beundrar värkligen Stephenie Meyer, jag har aldrig förr läst en bok som känns så värklig och levande. =)

Oj jag kanske skrev lite mkt xD men ajja . Älskar värkligen böckerna =D<3

2009-02-27 @ 17:28:22
Postat av: amanda

lite efter men jag är heelt fast! Nästan alla mina kompisar och min familj har läst boken och pratade nästann lite för bra om den för att jag tillslut, tre dagar sen, gav mig in på den. Jag hade tidigare sett filmen men i ättesämst kvala och så.. BOKEN ÄR SKITBRA JU!! Tänker inte på annat, ligger uppe allderlens för sent och läser. Har även sett filmen två daar i rad nu _P

2009-04-20 @ 17:17:00
Postat av: Natta

jag e helt inne i boken har aldrig kunnat tänka på nåt annat liksom det försvinner inte ! min mamma vill gömma mina böcker om twilight för det ända jag gör är att läsa, haha men självaste boken eller menar böckerna de är så värkliga ! :P när jag läser böckerna så blir jag glad eller ledsen för liksom t.e.x i bok 2 new moon när Edward lämna Bella ,grät jag asså älskar de där böckerna ligger på 4:an igen haha läser om de höhö xD när jag läst klar böckerna första gången kunde jag inte tänka på nåt annat men sen hade jag inget att göra så jag läste om de och nu har jag läst de 3 gånger haha snart så fort jag e klar med 4:an haha men jag e ett jätte stort fan av twilight och de andra böckerna och filmen :P

Kanske jag skriver en sen kommentar här och lite långt :P men jag fick nyss reda på din blogg ^^ så kollar in den nu <3

Älskar böckerna ! <333 + din blogg <3 ^^

2009-06-19 @ 23:22:18
Postat av: mimmi

jag blev helt jävla kär all mitt livs lycka togs ut i för väg

2011-04-09 @ 23:21:37
URL: http://mimmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0